Автор Тема: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект  (Прочитано 45928 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #980 : 04 Апрель 2022, 09:12:50 »
Я теперь не сумасшедший изобретатель и кустарь-учённый! У меня есть опыт, доказывающий мои слова об существовании силы упругости, объединяющий все силы в физике. Опыт подтверждающий мою формулу, которыую я вывел много лет назад! Теперь я равен Эйнштейну и Ньютону.
У меня теперь есть Майкрософт и OpenAI подтверждающие что я создал Искусственный Интеллект.

Я сокровище. У меня есть практические применения всех моих идей. И какие применения! Высшего качества и высшего уровня.

А вы все кто такие? Что есть у вас?
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Большой Форум

Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #980 : 04 Апрель 2022, 09:12:50 »
Загрузка...

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #981 : 04 Апрель 2022, 16:14:53 »
Решится ли Майкрософт убить Гугл и ФБ, вот в чём вопрос? В принципе военная разведка США будет против: коррупционеры в разведке присосались к Гугл и ФБ, и не захотят их потерять. А с другой стороны Майкрософту будет трудно развивать технологию умалчивая что она такое. А в третьих есть Salesforce и др конкуренты.
Поживём и посмотрим.
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #982 : 05 Апрель 2022, 12:45:53 »
Майкрософт решился:

Google: A search campaign (called 'ad campaign' in Microsoft Advertising) shows text ads on search results pages when a customer searches on Bing or other sites. Ads are matched to search results pages based on the terms or phrases that someone searches.
https://support.google.com/sa360/answer/7670575?hl=en-AU

Google: About Microsoft Advertising text ads
https://support.google.com/sa360/answer/9282857?hl=en
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #984 : 09 Апрель 2022, 03:07:13 »
OpenAI: This technology is trained with a variety of pictures and natural language available on the internet. For instance, by looking at patterns in thousands of bear photos, the system learns to recognize a bear.
https://www.smithsonianmag.com/smart-news/what-do-wall-e-and-salvador-dali-have-in-common-meet-dall-e-2-180979891/
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #986 : 12 Апрель 2022, 19:23:20 »
First and foremost, we’re excited to announce that Automotive Ads are now in open beta for all advertisers globally! We’ve seen great success with advertisers in the North America and Europe markets, and now advertisers in the Asia-Pacific and Latin America markets can be activated for Automotive Ads once they set up a feed.

Furthermore, the number of placements in which Automotive Ads are showing up has continued to grow. In addition to the Bing search, image, and video results pages, Automotive Ads are now displaying in places like the Microsoft Audience Network, Windows search bar, and the Microsoft Autos MarketplaceOpens in new window. You’ll also start seeing them soon on our search partners like Yahoo! and DuckDuckGo.
https://about.ads.microsoft.com/en-us/blog/post/march-2022/expanding-the-reach-and-scope-of-automotive-ads?s_cid=en-us-gct-em-src_msainsider-sub_0_&s_eid=IRIS4546_20220408_3d3e108e-fa69-4af3-98d6-45d121edae5f
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #987 : 12 Апрель 2022, 20:42:00 »
When you create a record (1), the search engine breaks up the searchable content into smaller pieces, called tokens (2). It stores the tokens in a search index (3). The search index is much like a book index—each token in the index has a link back to the record it came from. Indexing content helps the search engine quickly find relevant results when you search.
https://help.salesforce.com/s/articleView?id=sf.search_how_search_works.htm&type=5
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #988 : 14 Апрель 2022, 01:39:55 »
Amazon Comprehend uses a pre-trained model to gather insights about a document or a set of documents. This model is continuously trained on a large body of text so that there is no need for you to provide training data.
https://docs.aws.amazon.com/comprehend/latest/dg/how-it-works.html
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #989 : 14 Апрель 2022, 20:05:48 »
Google: About callout extensions
https://support.google.com/google-ads/answer/6079510?hl=en
Starting mid-March 2022, we're making updates to help you engage more potential customers and make ad extensions easier to manage
Dynamic callouts are automated extensions that show additional text with your Search ads and help people instantly find out more about your products and services. Appearing automatically, dynamic callouts require no setup and can potentially boost your return on investment.
https://support.google.com/google-ads/answer/6292940?hl=en&ref_topic=3119125
 
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #990 : 15 Апрель 2022, 17:20:01 »
Intelligent Search uses concepts to match words in both users' questions and in the knowledge base content based on their meaning. It also recognizes that some concepts are more important to users than others, and uses that information to prioritize answers within search result. See the following example.

About Concepts and Synonyms

The Dictionary uses concepts and synonyms to associate different words that have the same meaning with one another. A concept is simply a word and its synonyms, which the Dictionary treats as a single object.

Intelligent Search uses concepts to match words in both users' questions and in the knowledge base content based on their meaning. It also recognizes that some concepts are more important to users than others, and uses that information to prioritize answers within search results.

https://docs.oracle.com/cloud/17d/servicecs_gs/FAAKA/Optimizing_Intelligent_Search.htm#FAAKAaa1039656
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн ABC11

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 4629
  • Страна: ru
  • Рейтинг: +34/-47
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #991 : 16 Апрель 2022, 08:52:23 »
Теперь я равен Эйнштейну и Ньютону.
И вообще, в ручную пересчитал  м перепроверил число Авогадро Количественной теорией в ручную.  6,022 140 76⋅10²³ моль⁻¹=602214076000000000000000 шт. Знал бы чего, цены бы тебе не было.

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #992 : 16 Апрель 2022, 14:41:33 »
И вообще, в ручную пересчитал  м перепроверил число Авогадро Количественной теорией в ручную.  6,022 140 76⋅10²³ моль⁻¹=602214076000000000000000 шт. Знал бы чего, цены бы тебе не было.

Теория, привязка её к экспериментально и теоретически подтверждённым СТО Эйнштейна и Квантовой Физике. Плюс экспериментальное подтверждение В.Макарова. И всё в точку! Такие вот дела…
И положить хер с прикладом на MIT, Harvard, Oxford и пр. Написать на всех этих сытых котов. Вот как делается Наука!
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #993 : 18 Апрель 2022, 07:00:17 »
Oracle Virtual Assistant uses language-specific dictionaries and grammars to analyze the question. Each word is first analyzed individually, for example, the word is classified as a noun, verb, adjective, and so on. Next, the question is analyzed at the sentence level to determine the word’s role within the sentence, for example, is the word the subject or object of the sentence. From these analyses, Oracle Virtual Assistant derives a meaning representation for the question which it stores.
https://docs.oracle.com/en/cloud/saas/service/18b/favau/natural-language-processing.html#natural_lang_search
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #994 : 18 Апрель 2022, 13:58:08 »
Проиошло то что должно было произойти: моя технология стала индустриальным стандартом.
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #995 : 18 Апрель 2022, 17:07:17 »
Earning $10 billion in a year, as Microsoft Advertising did in 2021, is certainly the sort of thing that makes the C-suite sit up and take notice. From CEO Satya Nadella down through other organizations within Microsoft, including Xbox and LinkedIn, there’s a “newfound religion” when it comes to the advertising opportunity, Wilk said.
https://www.adexchanger.com/online-advertising/microsoft-ads-chief-rob-wilk-on-why-advertising-is-the-companys-newfound-religion/
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #996 : 19 Апрель 2022, 18:45:37 »
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #997 : 22 Апрель 2022, 09:38:01 »
Моя технология стала индустриальным стандартом…

Use syntax analysis to parse the words from the document and return the part of speech, or syntactic function, for each word in the document. You can identify the nouns, verbs, adjectives and so on in your document. Use this information to gain a richer understanding of the content of your documents, and to understand the relationship of the words in the document.

For example, you can look for the nouns in a document and then look for the verbs related to those nouns. In a sentence like "My grandmother moved her couch" you can see the nouns, "grandmother" and "couch," and the verb, "moved." You can use this information to build applications for analyzing text for word combinations that you are interested in.
https://docs.aws.amazon.com/comprehend/latest/dg/how-syntax.html
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #998 : 25 Апрель 2022, 21:06:31 »
Oracle

Chatbots help engage technicians in their day to day activities and allows them to work smarter and more productively. After an integration, a chatbot acts as a personal assistant or a virtual help desk that can assist a technician with their day to day jobs, by answering questions from technicians or by notifying predefined events in Oracle Field Service Cloud.
https://docs.oracle.com/en/cloud/saas/field-service/22a/faglo/chatbot.html#Chatbot-B3D33AEA

wherein the AI clones are configured to replace human sources of information in answering a user's question and assist advertisers in selecting plural AI clones that are likely to be receptive to a single advertisement to thereby direct the advertisement only to some of the AI clones, based on the content of the question and the advertisement
US8504580B2
« Последнее редактирование: 25 Апрель 2022, 21:21:36 от Ilya Geller »
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Оффлайн Ilya Geller

  • _
  • Местный мудрец
  • *****
  • Сообщений: 11778
  • Страна: us
  • Рейтинг: +44/-45
  • Но я всёж-таки был наверху
Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #999 : 25 Апрель 2022, 22:32:24 »
Converse Task-Oriented Dialogue System Simplifies Chatbot Building, Handles Complex Tasks
https://blog.salesforceairesearch.com/converse-task-oriented-dialogue-system/
 
The converse completes the task in three steps. First, it figures out the task customer needs help with. In the second step, it gets the information from the customer and processes it. Finally, it furnishes the needed information to the customer. For instance, let’s say you want a haircut. You can just input ‘I want a haircut’ in the chatbot, and the system will ask for further information, such as the appointment date and your budget. The chatbot can conduct actions like booking a salon appointment based on your response.
https://analyticsindiamag.com/behind-salesforce-task-oriented-dialogues-system-converse/
Но я всёж-таки был наверху
И меня не спихнуть с высоты!

Большой Форум

Re: NIST TREC QA: Искусственный Интеллект
« Ответ #999 : 25 Апрель 2022, 22:32:24 »
Loading...