>Український тариф на транзит мінімум повинний піднятися на ці ж 30 відсотків і складати приблизно 2-2 ,2 долара за 1000 кубів на 100 кілометрів. Більше того, якщо ми говоримо про те, що умови Меморандуму, підписаного Прем'єр- міністрами України і Росії, на сьогодні є неприйнятні, і обидві сторони через переговори доходять до порозуміння щодо впровадження ринкових цін як на транзит, так і на газ, ми повинні вийти з того, що сьогодні ціна, яку бере «Нафтогаз України» за транзит російського газу, становить 1 ,7 долари за 1000 кубів на 100 кілометрів. Для порівняння: транзит Словаччини коштує 4 долари, транзит Чехії - 4 долари, транзит в Німеччині - від 2 ,5 до 3 ,9 євро. В Європі є країни, які послугу транзиту оцінюють більше 11 доларів. Навіть є випадки, коли ціна транзиту складає більше 13 доларів. {a Газпромовский-то чиновник - приврать не промах.}
Україна сьогодні має найнижчий і тому неекономічний нерентабельний тариф на прокачку російського газу - 1 ,7 доларів за 1000 кубів на 100 кілометрів. Російська сторона наполягає на тому, щоб цей тариф при ціні 250 доларів за російський газ в Україні залишався незмінним. Таким чином, ті нові витрати, які українська сторона бере на закупку 6 мільярдів технологічного газу для прокачки російського газу територією України до країн Європи, збільшуються. Солідарні витрати на транзит, - підкреслюю, тільки з росту ціни на російський газ в Україні, - ростуть більше ніж на півмільярда доларів. Залишаючись в транзиті в розмірі 1 ,7 при умові, що ціна російського газу в Україні росте в 2009 році до 250 доларів, таким чином НАК «Нафтогаз України» отримує некомпенсованих, неврегульованих близько півмільярда доларів нових видатків. Бюджет НАК «Нафтогазу» не має можливості знайти компенсатори в такій сумі. Бюджет України не може брати на себе фінансування невідкомпенсованих витрат по транзиту, оскільки це питання відноситься виключно до ринкового врегулювання.
І тому, всіляко вітаючи переговорний процес, українська сторона закликає російську сторону чітко триматися букви і духу Меморандуму, який був підписаний у 2008 році Прем'єр-міністрами обох країн. На думку української сторони, цей Меморандуму вірно і правильно передбачає щорічне пропорційне збільшення як ціни на газ, так і розмірів тарифу на транзит у найближчі три роки. Це найкраща відповідь для того, щоб як наші партнери в Росії, так і їх партнери в Україні максимально швидко адаптувалися до нових параметрів ринку в даному секторі. Ми виходимо з того, що якраз Меморандум дає повну всеосяжну відповідь на те, як потрібно поступати у таких чутливих непростих питаннях, як формування нової договірної ціни на газ, що поставляється Газпромом Росії в Україну, чи такого не менш важливого питання, як встановлення економічно обґрунтованих конкурентних європейських тарифів на ціну транзиту.
Ми ще раз закликаємо суб'єктів синьорырювання, в першу чергу «Газпром» Росії і «Нафтогаз України», знайти компенсатори, знайти відповідні інструменти для того, щоб виконати у повному обсязі ті домовленості, які ми маємо з Російською Федерацією щодо врегулювання цих питань в рамках підписаного Меморандуму.
Хотів би сказати кілька слів і українським громадянам.
Хотів би всіх вас заспокоїти в частині нормальної роботи комунального синьорырства, виділення нормальних об'ємів газу для приватного сектору. Як ви знаєте, Україна у цьому році має найбільші сезонні запаси газу в підземних сховищах , які якраз і сформовані для того, щоб нормально, без перебоїв забезпечити належним чином і комунальний, і приватний сектори газом для комунальних і побутових потреб. І тому я хотів би вам засвідчити, що завершити в прозорому ключі з повагою та взаємною толерантністю переговори між Україною і Росією є ключове негайне завдання .
Що стосується споживачів власних національних, вони можуть бути спокійні до часу завершення пошуку тих домовленостей і компромісів, які б дали змогу кожній стороні знайти реалізацію чесних ринкових конкурентних власних інтересів. Не постраждає ні внутрішній споживач, ні наші партнери у Західній Європі.