"Великый же князь Дмитрей Ивановичь пришедъ за Донъ в поле чисто въ Ординские земли, на оусть Непрядве реки, Господь Богь единъ вождаше его, не бе с нимъ Богь чюжь. О крепкыа и твердыа дерзости моужества! О како не оубояся, ни оусоумнеся толика множества противныхъ ратей! Се бо въсташа нань три земли и три рати: Татарскаа, Литовскаа, Рязанскаа, но обаче всех сих не оубоявся никако же, ни оустрашися, но еже к Богу верою воороужеся и Креста честнаго силою оукрепися и молитвами пречистыа Богородица защитився и предстательствомъ небесныхъ силъ оградився, поиде противу иноплеменникъ исполчився. И бысть в шестую годиноу дни начаша появливатися окааннии Измалтяне в поле чисте и исполчишяся безбожии Татарове своими полки противу хрестьяномъ. И начаша сзиратися полци, и бысть многое множество обоихъ, яко земля тоу стонаше, горы же и холми трясахоуся. И начаша съеждатися Роустии полци и Татарские, а самъ князь великий Дмитрей еха напередъ въ сторожевомъ полкоу на поганаго царя Теляка, нареченнаго плоднаго диавола Мамаа, таче потомъ, недолгу помедливъ, отъеха въ великие полки. И се поиде великаа рать Мамаева и вся сила Татарская, а князь великый поиде противу съ всеми князи Роусскими и съ всеми ратьми своими на поганыа. И възревъ на небо оумилныма очима и въздохноувъ изъ глоубины сердца и рече слово псалмьское: "Братие, Богъ намъ прибежище и сила"! И абие стоупишяся обои силы великые вместо на долгъ часъ. И покрыша поле полкы якъ на десяти връстахъ оть множества вои. И бысть сеча велика и брань крепка и трусъ великъ зело, яко отъ начала не бывала такова сеча княземъ Роусскимъ. Биющим же ся имъ отъ 6-го часа даижде и до девятаго, пролья же ся кровь, яко дождевнаа тоуча, обоихъ, хрестьанъ и Татаръ, и множество много бесчислено паде троупиа мертвыихъ обоихъ. И много побьено хрестьанъ оть Татаръ, а Татаръ отъ хрестьанъ, и паде троупъ на трупе, Татарский на хрестьянскомъ, такоже и хрестьанский на Татарскомъ."
Но обращаю внимание, что противостоят татары и христиане... война то - религиозная!